In het zuiden! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van josenricky - WaarBenJij.nu In het zuiden! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van josenricky - WaarBenJij.nu

In het zuiden!

Door: Jos en Ricky

Blijf op de hoogte en volg

02 December 2008 | Nieuw Zeeland, Picton

Hoi allemaal,

We zijn nu in het (niet zo zonnige) zuiden.
Gisteren eerst op weg naar Wellington. Het landschap is hier een stuk vlakker dan verder naar het noorden wat grotendeels heuvelachtig is. Onderweg een tussenstop bij een nagebouwde Nederlandse molen. Men verkocht hier allerlei Nederlandse producten, zoals hagelslag, DE koffie en taai taai. We konden het niet nalaten om een chocoladeletter (natuurlijk van de Heer) te kopen. Het weer blijft een beetje wisselvallig, gelukkig zonder noemenswaardige regen.
In Wellington een leuke middag doorgebracht. Wat door de jachtige stad gelopen en een tochtje met de cable car naar boven gemaakt. Terug gelopen door de botanische tuin. Het werd zelfs zonnig, alleen met een enorm harde wind.
De aardigste straat is de Cuba Street met allerlei aardige winkeltjes. Hier is zelfs een bar met de naam The Flying Burrito Brothers (dit voor de kenners).
Het belangrijkste nieuws: De All Blacks hebben van Engeland gewonnen. David Beckham speelt met zijn club in Nieuw Zeeland. Dagenlang over een vliegtuig van Nieuw Zeeland dat verongelukt is en verder nog de rest van het nieuws.
Vandaag de auto ingeleverd en op de ferry naar het Zuidereiland. Ook nu had het weer wat beter mogen zijn. Door de harde wind kon je nauwelijks naar buiten. De route is wel prachtig. Eerst door de baai van Wellington, dan de Cook Strait over en tenslotte nog een uur door de Queen Charlotte Sound. Deze sounds zien er uit als hele diepe inhammen met blauw-groen water (soort Fjorden). We zijn nu in het gebied dat de Marlborough Sounds heet. Later komen we in het zuiden nog meer Sounds tegen.
Het havenplaatsje Picton waar we nu zijn is erg leuk en hiervandaan kun je ook prachtige wandelingen maken.
Morgen met de watertaxi naar een uiterste punt van de Queen Charlotte Sound. We verwachten daar nauwelijks contact te kunnen hebben, dus tot over een paar dagen!

Hans K.: We hebben je postzegels!
Lia: Alvast van harte gefeliciteerd!
Han: De kiwi's zijn niet zo lekker, want dat zijn de Nieuw-Zeelanders zelf. Wij hebben het nu over kiwifruit. We hebben een rondleiding gekregen op een plantage en we weten er nu alles van. De Nieuw-Zeelandse witte wijn is overigens ook erg lekker.
Allemaal: Alvast een leuke Sinterklaasavond!


Groetjes

Jos en Ricky

  • 03 December 2008 - 09:20

    Alfons:

    Hallo Jos en Ricky,

    Ik heb via Google Earth eens 'rondgekeken' in Picton. Ziet er leuk uit. Aan de haven zag ik zelfs palmbomen (als ik me niet vergis).
    Cuba Street kon ik niet vinden. Wel heel veel straatnamen uit Engeland.
    Nog heel veel plezier verder. Geniet er nog maar van.
    Groeten, Alfons

  • 04 December 2008 - 08:40

    Peter:

    Hoi Ricky en Jos,

    Het is me wel een trip hè? Het lijkt wel een wereldreis! Fijn dat jullie zo genieten. Geniet morgen maar van jullie chocolade letter :-).

    Groeten van alle collega's,
    Peter

  • 04 December 2008 - 14:43

    Jasper:

    Hoi ouders, volgens mij hebben jullie het wel naar je zin. Ik heb zojuist ook mijn tas ingepakt voor een trip westwaarts, toch al gauw z'n 27 km naar zandvoort hier gaan we het bungalow park onveilig maken en sinterklaas vieren. Maak maar veel plezier dat doen ik ook.

    Groetjes
    Jasper

  • 04 December 2008 - 17:11

    Hans Minnee:

    4-12
    Beste Jos en Ricky,
    Zo te lezen is het een boeiende reis met veel nieuwe indrukken.
    Misschien een beetje jammer van het wisselende weer, maar het is ook niet voor niks mooi groen.
    Al zoveel gezien en jullie zijn gelukkig amper halverwege.
    Ik hoop dat jullie nog veel mooie dingen mogen beleven met, als het even kan lekker weer. Geniet er van met volle teugen.
    Leg alles vast in je geheugen.
    Zodat als je hier weer bent,
    Ons in al je ervaringen kent.
    Ik weet niet waar het aan licht,
    maar het lijkt wel een gedicht.
    Dus stop ik nu met mijn gezeur.
    De sint staat alweer voor de deur.

    Groetjes Hans.

  • 05 December 2008 - 07:25

    Yvonne En Rob:

    Hallo Jos en Ricky,
    Lijkt ons een prachtig land. zo te horen vermaken jullie je opperbest! geniet ervan daar aan de andere kant van de wereld.!
    groet,

  • 05 December 2008 - 10:47

    Leonie:

    Lieve Ricky en Jos, wat een verhalen allemaal! Prachtig. We maken ons hier op voor een Sinter-klaasavond en eindelijk dringt het tot me door dat het nu echt december is. Laatste nieuws: JH en ik vertrekken 19 december (ja, dat is over 2 weken) naar Mali! Gisteren pas echt definitief rondgekomen dus we hebben nog e.e.a. te regelen. We gaan elkaar dan pas weer in het nieuwe jaar zien! Veel plezier nog! Liefs, Leonie

  • 05 December 2008 - 13:55

    Jolanda:

    Hallo Jos en Ricky,

    Leuk om de verhalen te lezen en dat jullie zo genieten! Ik ben benieuwd naar jullie indrukken van de Marlborough Sounds en het verblijf bij Gerry. Als ik daar aan terugdenk, krijg ik spontaan weer zere voeten.... En Jos, Tongariro Crossing was een suggestie en geen opdracht ;-).
    groeten, Jolanda

  • 05 December 2008 - 13:56

    Jolanda:

    Hallo Jos en Ricky,

    Leuk om de verhalen te lezen en dat jullie zo genieten! Ik ben benieuwd naar jullie indrukken van de Marlborough Sounds en het verblijf bij Gerry. Als ik daar aan terugdenk, krijg ik spontaan weer zere voeten.... En Jos, Tongariro Crossing was een suggestie en geen opdracht ;-).
    groeten, Jolanda

  • 05 December 2008 - 19:02

    Ma:

    Na diverse mooie verhalen valt er nu even een stilte.Ja jullie hadden al gemeld dat het nu wat langer kon duren.Komen mijn smsje wel aan?Lieve groetjes op deze sinterklaas avond Ma.

  • 06 December 2008 - 15:53

    Martien /Sjoukje:

    Hoi Ricky en Jos,

    Wat een fantastische reis.
    Er worden toch zeker wel veel foto's gemaakt?
    Wij hebben echt een superreis gehad in W. Amerika.Moeten jullie ook naar toe!We hopen dat het weer wat beter wordt bij jullie.
    Geniet van alles!
    Groetjes, Sjoukje.

  • 14 December 2008 - 17:59

    Hans Koppelman:

    Een wat late reactie maar alsvast bedankt voor de postzegels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Picton

Actief sinds 05 Okt. 2008
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 13156

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 12 November 2014

Australië deel II

25 November 2012 - 28 December 2012

Australië

20 November 2008 - 21 December 2008

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: