Van New Plymouth naar Wanganui - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van josenricky - WaarBenJij.nu Van New Plymouth naar Wanganui - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van josenricky - WaarBenJij.nu

Van New Plymouth naar Wanganui

Door: Jos en Ricky

01 December 2008 | Nieuw Zeeland, Wanganui

Hoi allemaal,

Gisteren (zondag) hebben we New Plymouth verkend. Een stadje in het zuidwesten van het noordereiland. Het was de warmste dag tot nu toe (26 graden), maar langs de kust aangenaam met een zeewindje. We blijven ons verbazen over de natuur van Nieuw- Zeeland. Het lijkt soms wel of we in de tropen zijn. Ook de Nieuw-Zeelanders zijn nog steeds bijzonder vriendelijk. Vandaag bij een koffiestop bij Susie Anne was Susie er niet toen we weggingen, zij kwam ons later nog achterna om ons een fijne dag te wensen. De koffie van Susie was wel minder, net als het weer, want vandaag is het bewolkt en een graad of 20.
Nu zitten we in de bibliotheek van een mooi oud huis aan het internet. We zakken weg in het hoge tapijt. Ontvangst was natuurlijk weer prima met thee en cake. Ook wijn is inbegrepen en onze was draait.

Prijzen vallen ons behoorlijk mee. Liter benzine voor 1,40 dollar (70 eurocent). Ook maaltijden en koffie is goedkoper dan in Nederland. Fooien geven is hier niet gebruikelijk, ook al hebben mensen erg hun best voor je gedaan. Het hoort blijkbaar bij de gastvrijheid.

Morgen door naar Wellington en een dag later de grote oversteek. Het lijkt die dag nogal te gaan waaien, dus misschien toch maar een pilletje.

We weten nog niet of internet in het zuiden net zo makkelijk gaat als hier in het Noorden. Je merkt het wel.

Groetjes

Jos en Ricky

• 01 December 2008 - 07:37

Marco:

Hoi Jos en Ricky,

erg leuk om te horen hoe het allemaal gaat daar aan de andere kant van de wereld. De verbazing over de natuur hoor je van iedereen die daar is geweest en het blijft maar doorgaan blijkbaar. Veel plezier een een goede overtocht. Tot het Zuidereiland !

• 01 December 2008 - 08:27

Ma:

weer een mooi verhaal hoor.Ik vind het heerlijk dat jullie zo genieten.Liefs ma

• 01 December 2008 - 13:33

Rudie:

Zo te lezen hebben jullie een fantastische vakantie maar ik wil Jos ff laten weten dat het Sinterklaasfeest perfect verlopen is en je zorgen dus voor niks waren.

Gr. Rudie

• 01 December 2008 - 21:05

Han:

Hee, het gaat goed daar lees ik!
    Zon en mooie natuur, wel armzalige overnachtingen zo te zien en waar is de verfrissende duik in de zee? zie alleen maar vreemde badgasten...!

goed dat jullie de overnachtingen vantevoren geboekt en betaald hebben anders was nu vast het geld op:-)
    geniet ervan wij zwoegen wel door in de kou, regen en sneeuw, stormen en donkere dagen:-)

PS zijn de kiwi's lekker

groet Han en Dorien