Op weg naar huis - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van josenricky - WaarBenJij.nu Op weg naar huis - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van josenricky - WaarBenJij.nu

Op weg naar huis

Door: Jos en Ricky

20 December 2008 | Hong Kong, Hong Kong

Donderdag van Dunedin op weg naar het hart van het Zuidereiland: Lake Tekapo. De weg erheen was eens een keer niet zo spannend. Het zuidoosten heeft minder te bieden dan het Noorden of westen van het eiland. Een verplichte stop is nog wel de Boulders van Moeraki. Eeen stel vreemde rotsen in bolvorm in de branding van de zee. Het landschap is erg kaal met rechtdoor-wegen (kunnen we wennen aan de polder). Vlak voor Lake Tekapo dan eindelijk de hoogste berg van NZ, Mount Cook kunnen zien.
Ons B&B is van een stel Nederlanders die hier twee jaar geleden heen zijn gekomen.
De laatste dag is de reis naar Christchurch. We beginnen met regen, maar gelukkig wordt het toch nog heel aardig weer. Onderweg een paar keer opgehouden omdat een kudde schapen en later koeien over de weg lopen.
Begin van de middag in Christchurch aangekomen en een wandeling gemaakt door de stad. Die doet heel erg Engels aan. Heel mooie parken bij voorbeeld. Wat wel slordig is dat oude en nieuwe gebouwen naast elkaar staan. Geen gezicht.
S'avonds is het bijzonder gezellig in de stad. De terrassen zitten vol. Iedereen ziet er mooi uit. We hebben het gevoel dat het een soort Kerst-party's zijn. Vreemd dat iedereen zo buiten is eind december.
Aan Kerst wordt hier overigens niet zo veel gedaan. Reclame is er wel volop, maar in restaurants een armzalige kerstboom en hier en daar wat ballen. Buitenverlichting voor Kerst zie je helemaal niet. Ook de radio laat (gelukkig) nauwelijks kerstmuziek horen.
Dit is dan het einde van onze mooie reis naar dit land met zulke aardige mensen en overweldigende natuur. We zijn er al erg aan gewend en hebben afgesproken dat we zeker terug zullen komen!
Dit laatste stukje schrijven we vanaf het vliegveld van Hongkong. Het is nu 21.45 uur, maar onze NZ klok staat al op 2.45 's nachts. We zijn al 12,5 uur aan het vliegen met de nodige wachttijd. We moeten nog even 3 uurtjes wachten en nog 11 uurtjes vliegen voor het laatste stukje. We zullen wel erg uitgerust thuiskomen.
Iedereen erg bedankt voor al jullie reacties en tot ziens!

Groetjes Jos en Ricky.

• 20 December 2008 - 14:54

Ma:

Nou het laaste verhaal dus via dit scherm.
    Tot ziens en een heel welkom thuis. En gefeliciteerd met de verjaardag van Tanja,Groetjes ma.

• 20 December 2008 - 18:50

Dick En Ina:

Hallo Jos en Ricky,

Allereerst hartelijk gefeliciteerd met jullie jarige dochter. Jullie zullen dit bericht niet meer lezen voor je thuis bent, dus welkom thuis, ook namens ons. We hopen jullie spoedig te spreken. Fijne kerstdagen en alle goeds voor 2009.

Hartelijke groeten van
    Dick en Ina.

• 20 December 2008 - 21:56

Irma:

Interessant om te lezen, uw ervaringen...
    Ben héél benieuwd hoe het écht is, wij gaan vertrekken op 12 januari! In ieder geval was dit inspirerend om te lezen, bedankt.

• 21 December 2008 - 12:48

Alfons:

Ik denk dat je inmiddels mag zeggen "welkom thuis"?

• 21 December 2008 - 19:19

Elmer:

Welkom thuis, binnenkort maar weer eens hier in Lelystad afspreken met jullie en DJ+L.

Uiteraard met foto's....

groeten en fijne feestdagen