De stilte van de sounds - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van josenricky - WaarBenJij.nu De stilte van de sounds - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van josenricky - WaarBenJij.nu

De stilte van de sounds

Door: Jos en Ricky

06 December 2008 | Nieuw Zeeland, Marahau

Hoi allemaal,
We zijn een paar dagen buiten beeld geweest: geen krant, geen tv, geen radio, geen internet, alleen wijzelf en de beheerder van de lodge.
Hieronder wat notities uit ons dagboek:
Donderdag 4 december.
Gisterenavond nog even genoten van ons luxe motel. Vandaag met de watertaxi op weg naar ons verblijf in de Marlborough Sounds (Cape Jackson) in het noorden van het zuidereiland. Gelukkig is het weer een stuk beter dan gisteren en de vooruitzichten zijn goed. De watertaxi bleek een snelle catamaran te zijn. De sounds zijn enorme inhammen van de oceaan. Wij moesten 42 kilometer varen (1.5 uur) door de sound om onze bestemming te bereiken. Onderweg nog even rustig aan gedaan om dolfijnen te bekijken die met de boot meezwommen.
Bij aankomst bij de lodge kwam een grote groep Nederlanders die met Sawadee op reis zijn bij de boot aan om terug te gaan. Die hebben we (gelukkig) gemist. Wij zijn nu de enige gasten in het verblijf en hebben meestal het rijk helemaal voor ons alleen. Ron (de eigenaar) en zijn hulp wonen 400 meter verderop en verder is in kilometers omtrek helemaal niemand. Het domein heeft 20 km kustlijn en dat alleen voor ons. We voelen ons helemaal alleen aan het einde van de wereld. Vandaag al een (soms pittige) wandeling gemaakt en daarna met een drankje in de zon rustig aangedaan tot Ron de maaltijd voor ons ging klaarmaken. Ook deze plek is weer overweldigend. Enerzijds de enorme waterpartijen en anderzijds de stilte die er heerst en de mooie natuur.
Vrijdag 5 december
Van Sinterklaas merken we hier niets. We konden vandaag zelf ons ontbijt regelen, dus lekker rustig aangedaan. Ron had hier vroeger een schapenboerderij, maar is nu op de eco-tour. Schapen opgedoekt en de natuur zijn gang laten gaan. Heeft blijkbaar ook te maken met het Kyoto-verdrag waarbij Nieuw-Zeeland geen subsidie meer geeft aan schapenfarms. De schapenstand is teruggelopen van 70 miljoen naar 29 miljoen.
Vandaag prachtig helder weer en warm. Over de landtong gelopen naar een idyllisch strandje met helder blauw water en dat helemaal voor onszelf. Kilometers in de omtrek is er geen mens.
Tocht zelf was ook een belevenis. Twee uur heen en twee uur terug met onderweg nog wat hindernissen. De bergen waren niet zo'n probleem. Ron heeft nog 4 paarden van zijn oude farm die hier hun oude dag mogen doorbrengen. Wij hebben het niet zo op loslopende paarden, vooral niet als ze dwars over het enige pad staan. Met een omweggetje toch gelukt.
We genieten nu van de ondergaande zon. Het wordt ongeveer om 9.00 uur donker. Beetje anders dan in Nederland.
Morgen weer met de boot terug en op weg naar het Abel Tasmanpark.
Zaterdag 6 december
Vanmorgen een tijdje moeten wachten op de (water)taxi. Hij bleek gelukkig toch nog te komen. Na allerlei haltes onderweg weer aangekomen in Picton. Nog steeds is het erg warm weer zonder wolken. Nieuwe auto opgehaald (nu een Ford Focus) en op weg naar Het Abel Tasmanpark. Wat een mooie route over de Queen Charlotte drive!
Het is hier wel een stuk toeristischer dan in de Sounds en het hoogseizoen moet nog gaan beginnen.
Morgen hebben we een (water) taxi besteld die ons een stuk het park inbrengt en na 4 uur lopen ons weer komt ophalen.
Je hoort wel hoe dat is gegaan.
We lezen al jullie reacties met veel plezier!.

• 07 December 2008 - 09:23

Nico De Vries:

bedankt, we hebben hier
    met de pv een goede sint ge
    had puzzzel was goed .
    straks zien jullie de mooie kust met de mooje
    rotsen nico

• 07 December 2008 - 12:07

Dick En Ina:

Hier nu ook heerlijk weer. Dus we gaan snel in de tuin werken. Er is heel veel snoeiwerk te doen. Veel plezier met jullie reis.
    Hartelijke groeten van Dick en Ina.

• 07 December 2008 - 15:24

Ma:

Wat een prachtig verhaal weer .een hele belevenis weet je dat ik er ook zin in krijg maar het blijft bij zin hoor.Ik vind het heerlijk dat jullie zo genieten.Liefs ma .

• 08 December 2008 - 18:30

Tan :

Hi there folks!
    Nou Ar en ik zijn bij het appartement wezen kijken! Het is prachtig en enorm groot! Dakterras is 3,5 bij 4 en het uitzicht wow (kan bijna tippen aan Abel Tasman haha).
    Sint hier was en is gezellig. Morgen komen de meiden hier gourmetten en natuurlijk traditioneel ook trivianten. Verder ben ik beladen met cadeau's door Arjen's familie. Nou veel plezier nog... the best is still to come!

• 09 December 2008 - 11:22

Sjoukje:

Als ik jullie enthousiaste verhalen lees, word ik wel erg jaloers. Dat weer, die rust en al dat moois!
    Willen jullie nog wel terug?Hier is het nat en koud. Bofferds.
    Goede reis verder.
    Martien en Sjoukje.