Van Rotorua naar New Plymouth - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van josenricky - WaarBenJij.nu Van Rotorua naar New Plymouth - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van josenricky - WaarBenJij.nu

Van Rotorua naar New Plymouth

Door: Jos en Ricky

28 November 2008 | Nieuw Zeeland, New Plymouth

Hallo allemaal,

Na een nachtje in Rotorua zijn we donderdag op weg gegaan naar Tongariro. Onderweg kwamen langs het gebied met erg veel vulkanische activiteit en we hebben daar een bijzonder mooi park bezocht (Waimangu) waar we drie uur hebben doorgebracht. Het weer laat ons nog steeds niet in de steek. We worden steeds meer bedolven door de enorme pracht van de natuur van Nieuw Zeeland. Het komt waarschijnlijk ook door het jaargetijde, want het is het einde van de lente. We lopen of rijden door enorme vlakten met brem die geel in bloei staat of roze vingehoedskruid. Bossen bestaan voor een groot deel uit enorme varenbomen waarvan we de naam nog niet kennen.
Via het enorme Lake Taupo naar het nationaal park van Tongariro. De vulkanen van dit park zie je al van grote afstand liggen en blijken vlak achter ons hotel te liggen. Ze zijn inmiddels beter bekend uit de film Lord of the Rings: Mordor en Mount Doom.
We hebben de Tangariro Crossing maar laten gaan. De waarschuwingen over de zwaarte van de tocht en de kledingvoorschriften hebben ons hiertoe besloten. Wel hebben we in hetzelfde gebied een tocht van 6 uur gelopen richting een bergmeer.
Op de terugweg trokken donkere wolken zich samen, maar gelukkig bleef het droog. dat het droog is in dit gebied lijkt erg bijzonder, dus we hebben blijkbaar geluk gehad.
Vandaag (zaterdag) op weg gegaan naar de westpunt van het Noordereiland. We gingen over snelweg 43, de Forgotten World Highway. Wat een prachtige route! Een snelweg kun je het niet noemen: 155 km lang zonder benzinepomp, tweebaans met een stuk van 12 km onverhard. Bijna geen verkeer op deze route, maar we hebben er wel lang over gedaan als je urenlang niet harder dan 40 km/u kunt.
Nu aangekomen op een "farmstay" Het blijkt een luxe lodge te zijn op het uitgesterkte gebied van een boerderij.

Later weer meer van ons.

Groetjes vanuit een warm en helder (geen luchtvervuiling, maar wel erg felle zon) Nieuw Zeeland.

Jos en Ricky

• 29 November 2008 - 11:06

Tan & Ar:

Hi pa & ma!
    De tijd gaat echt snel hier jullie zijn alweer 1,5 week weg en het is bijna december!
    Gaaf land is het he!! Wacht maar tot je in het Zuidereiland komt dat is weer heel anders! Veel ruiger.
    Wij gaan morgen even langs bij oma, verder gebeurt hier vrij weinig spannends. Beetje voor een auto gekeken maar mijn hemel wat zijn die duur bij de merk dealers.
    Ik had trouwens een foto van ons in 10 cm sneeuw gestuurd op jullie hotmail want ik weet niet wat jullie gmail is.
    Veel plezier!
    xx Tan & AR

• 29 November 2008 - 18:37

Ma:

Het is weer geweldig hoor.Nou uit het bovenstaande weten jullie dat Ik gezellig bezoek heb als jullie slapen.Groetjes Ma.

• 30 November 2008 - 14:39

Annemieke En Joop:

jos en ricky,

vandaag in de regen die eerst sneeuw leek te zijn dacht ik aan jullie reis door nieuw zeeland. leuk om te lezen, niet verbranden he in de zon, maar verder wel lekker genieten.

groet

annemieke

• 30 November 2008 - 21:21

Yvonne En Rob:

hoi jos en ricky!
    klinkt allemaal goed. en jullie hebben het naar je zin! we blijven het volgen! have fun!