In Coromandel - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van josenricky - WaarBenJij.nu In Coromandel - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van josenricky - WaarBenJij.nu

In Coromandel

Door: Jos en Ricky

25 November 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal,

Zondag zijn we uit Auckland vertrokken. Het ontbijt was tot 9.30 en we werden om 9.20 wakker door het tijdverschil wat we in moesten halen. Gelukkig vond de eigenaar Gerry het niet erg dat we te laat waren. Het ontbijt was als in Engeland enorm uitgebreid met vooral eieren!
Na nog wat tips over de route was het toch nog lastig om Auckland uit te komen. Vervolgens hebben we een route van 260 km gereden met een omweg over het schiereiland Coromandel. Wat een prachtige route, die voor het grootste deel direct langs de oceaan voerde.
Vaak gestopt onderweg en om 17.00 aangekomen bij The Church in Hahei. The Church is een verzameling van 12 houten bungalows en een restaurant op de plaats waar vroeger de kerk stond.
We treffen een enorm ruim huis met vooral veel hout en een veranda aan de voorkant. Hahei is een dorp aan het strand met 1 winkel , 1 restaurant en 1 benzinepomp en een paar honderd huizen.
Het ontbijt is hier van 8-9, dus moeten we alsnog de wekker zetten. Vervolgens heb je wel wat aan je dag!! Gisteren (maandag) was het niet erg mooi weer. Bewolkt met af en toe een spat regen. We hebben een wandeling over een kustpad gemaakt naar de Cathedral Cove. Je daalt af naar het strand en bij eb kun je dan via een enorm gat in de rots een afgelegen stuk strand bereiken met daar ook een mooie witte losstaande rots.
Ook het zand is hier zo wit als sneeuw. Lijkt dus een beetje op Nederland op dit ogenblik, maar dan 20 graden warmer. Er zijn hier prachtige planten en bloemen, hopelijk zien we er nog veel van uitkomen.
Vannacht enorme regenbuien en veel wind (Het Zuidereiland heeft last van wateroverlast).
Nu is het prachtig weer geworden.
Straks gaan we naar het Hot water Beach. Je graaft een kuil langs de vloedlijn en door de vulkanische warmte zit je dan in een warm waterbad op het strand.

We raken al een beetje gewend aan Nieuw Zeeland. Achter elke bocht weer een verrassend nieuw landschap en enorm aardige mensen. Het dag- nachtritme is nog niet op orde, 's nachts zijn we vaak lang wakker, vallen dan als een blok in slaap en kunnen 's morgens moeilijk uit bed komen.
Foto's komen een volgende keer als we sneller internet hebben, vandaag hopelijk genieten van de zon en morgen verder reizen. Groetjes vanaf de andere kant van de aardbol, Jos en Ricky, haere-ra ( tot ziens ) .

• 24 November 2008 - 21:28

Dick En Ina:

Hallo Jos en Ricky
    Jullie zijn aardig op de hoogte van het Nederlandse weer, merk ik wel. Hier in Andjk lag een behoorlijke laag sneeuw. Nu nog wel, maar een heel gedeelte is al weggesmolten. En er stond vandaag ook een stevige wind. Dus wat wind en wit betreft kunnen we met jullie meeleven. Maar niet wat de temperatuur en natuur aangaat. Daar doen we het een volgende keer wel mee met jullie foto's. Dan zijn wij hier ook een beetje op vakantie. Veel plezier.
    Dick en Ina.

• 25 November 2008 - 14:02

Ma:

Nu ik dit mail slapen jullie hopelijk lekker .Ja dat tijdverschil doet je toch even de das om maar het programa lijdt er niet onder merk ik .
    Veel groetjes en tot mails.Ma

• 25 November 2008 - 20:26

Elmer:

Cathedral Cove, toen wij daar in 2003 waren vond er op dat afgelegen strand een huwelijk plaats met een heel gezelschap en veel bloemen. Romantisch!! Die witte rots slijt steeds verder in aan de onderkant, hij valt een keer om. ;-)
    Hot water beach, ik ben er zelf niet ingegaan want vond het net zandvoort, en de apenrots....
    Zijn jullie nog naar de Jan van Genten geweest (gannets), fascinerende vogels in broedende massa's op de rots.

• 28 November 2008 - 09:27

Ineke Bootsma:

Jos wat leuk om dit allemaal te lezen,wij zijn daar ook uiteraard geweest en zie het zo weer voor me ,mooi daar he?. je gaat nog zoveel moois tegen komen.geniet ervan veel plezier .Groetjes Ineke