In het land van de Lange Witte Wolk - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van josenricky - WaarBenJij.nu In het land van de Lange Witte Wolk - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van josenricky - WaarBenJij.nu

In het land van de Lange Witte Wolk

Door: Jos en Ricky

22 November 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

De Maori-naam voor Nieuw Zeeland.
Foto's plaatsen we vanaf nu alleen nog op
Na weer een nachtje van 11 uur in het vliegtuig kwamen we om 13.00 uur aan in Auckland. Het mooie weer van HongKong hadden we ook meegenomen. Wel een stuk meer wind.
Wij werden in het B&B met erg veel enthousiasme ontvangen. Dat beloofd wel wat voor het verdere verloop. Ik moest wel direct met een automaat-auto de stad in. Dat ging wel prima, alleen de rem werkt wat agressief, dus ik maak af en toe onbedoeld een noodstop.
Uiteraard lag op onze kamer ook het verdere reisschema klaar en ook dat ziet er geweldig uit.
Vanmiddag Auckland ingegaan. Wat een rust in vergelijking met HongKong!
Wat flaneren langs de boulevard, drankje bij een happy hour, beetje warm. Ik hoor dat het bij jullie ook ongeveer zo is (?)

Het is wel een stad van gezien willen worden gezien de omvang van de zeiljachten in de haven en de kleding van degenen die daar in de buurt waren.
Na deze eerste kennismaking gaan we morgen al weer verder naar een schiereiland ten oosten van Auckland.
Daar komen we dan een aantal dagen bij vcan de reis tot nu toe.

Onze foto's staan vanaf nu alleen nog op:

Heel veel groetjes van 18.000 km afstand en tot een volgende gelegenheid!

Ricky en Jos

• 22 November 2008 - 12:38

Alfons:

Hallo Down Unders,

Leuke foto's uit Hongkong. En ja hoor, als je van een stevige wind en hagel en sneeuwbuien houdt, is het hier ook prima weer.
    Nog heel veel plezier en ik houdt deze site + je foto site dagelijks in de gaten.
    Doeg, Alfons

• 22 November 2008 - 13:42

Ar & Tan:

Hi there!
    Leuk om de verhalen te lezen hoor! Ik herinner me nu ineens weer die rare dubbeldeks trams in Hong kong haha. Veel plezier nog.. enne het sneeuwt hier dus de berichtgeving dat het hier warm is uhm ja die klopt dus niet helemaal.. xx Arjen & Tan

• 22 November 2008 - 15:20

Ma:

ja na al deze indrukken is een beetje rust wel nodig.maar ik lees uit deze mail dat het volop genieten wordt daar.En dan het mooie weer Lieve mensen vanuit een winters Nederland lieve groetjes .( fotos ook gezien)

• 23 November 2008 - 14:37

Jasper:

Mooi dat jullie reis goed verlopen is. Momenteel sneeuwt het hier. Maar gelukkig zit ik nu droog op mijn werk.

Veel plezier daar groetjes Jasper

• 23 November 2008 - 15:06

Dirk Jan:

Hallo Jos en Ricky,

Goed te horen dat alles naar wens is. Hoe is het met je verkoudheid?
    Jullie hebben niets gemist aan de trip naar Newcastle. Zware storm, 50% lag ziek in de hut en 6 uur vertraging. Toch nog bijna 3 uur in de stad geweest.
    Geniet maar veel, dan genieten wij een beetje mee.
    Dirk Jan

• 23 November 2008 - 21:14

Elmer:

jullie zijn in Auckland toch wel die toren op geweest hè?
    Schitterende vergezichten....

En nee, bij ons is het niet warm. Nu (zondagavond 23-11) ligt er 20 cm sneeuw.. Het is hier echt even winter (geen geintje...)

• 24 November 2008 - 19:49

Nico De Vries:

bedank en het werk goed.
    weekend Engeland slecht
    storm en zee ziek