Hansje Brinker en het vulkanisme van Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van josenricky - WaarBenJij.nu Hansje Brinker en het vulkanisme van Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van josenricky - WaarBenJij.nu

Hansje Brinker en het vulkanisme van Rotorua

Door: Jos en Ricky

26 November 2008 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallo allemaal,

Gisteren was het net als vandaag prachtig weer. Veel zon en ongeveer 22 graden.
Zoals gezegd eerst naar de Hot Water Beach. Toen we daar aankwamen was het nog erg rustig en we dachten ergens een kuil te moeten graven voor ons 2. Al gauw bleek dit anders uit te pakken. Met een hele kluit mensen waren we bezig een dam op te werpen tegen de zee. Meestal won de zee en konden we opnieuw beginnen. Toen de zee zich wat terugtrok werd het toch nog gezellig met heel veel mensen op een kluit. Zoals Elmer aangaf wel een Zandvoort-gehalte. Toch wel erg gezellig mat al die nationaliteiten bij elkaar. Toen we aangaven uit Nederland te komen kende iedereen het verhaal van hans Brinker met zijn vinger in de dijk. Het zou nu toch niet veel hebben geholpen.
Vandaag via de kust naar Rotorua. Ook hier weer opgevangen door een razend-enthousiaste eigenaar. We slapen volgens hem in het oudste pand van de stad. Het is in ieder geval prachtig. Bezoekje aan de stad gebracht. Het is het centrum van veel vulkanisme en dus nogal de lucht van zwavel opgesnoven bij de diverse modderbronnen.
Morgen op weg naar Tongariro. We hebben de opdracht gekregen de Tongariro Crossing te gaan lopen, maar dat zien we wel als we daar zijn. Je hoort het wel of we het hebben aangedurfd.

Groetjes

Jos en Ricky

• 26 November 2008 - 08:11

Peter:

Hoi Ricky en Jos,

Leuk zo jullie verslag te lezen. Goed te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben. Fijn dat de mensen in Nieuw Zeeland zo aardig zijn. Maakt een vakantie veel prettiger, vind ik.

Groeten van al je collega's,
    Peter

• 26 November 2008 - 09:29

Marion:

Hi,

Hot Water Beach even opgezocht op google. Vraag mij af of het nog gelukt is met de kuil.

Have fun!

Groetjes,
    Marion.

• 26 November 2008 - 10:08

Alfons:

Hallo Ricky en Jos,

Fijn dat het weer meewerkt. En die duim niet helpen? Dat hangt van de grootte van je duim af. Ik blijfjullie berichten 'dagelijks' volgen. Veel plezier nog.
    Alfons

• 26 November 2008 - 14:02

Veronica:

Heerlijk om op afstand met jullie mee te genieten en onze reis van alweer 5 (?) jaar geleden zo in gedachten over te doen!

Hebben jullie je niet gebrand aan het zand op hotwaterbeach? Toen wij er waren kon je met moeite langer dan een paar seconden op 1 plek blijven staan of zitten...

Veel plezier, blijf schrijven!

• 26 November 2008 - 18:52

Ma :

Jullie worden wel bezig gehouden wat een geploeter.Heerlijk dat jullie zo genieten van al dat moois.Groetjes vanuit een nat Haarlem.