So Far (East) So Good - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van josenricky - WaarBenJij.nu So Far (East) So Good - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van josenricky - WaarBenJij.nu

So Far (East) So Good

Door: Jos en Ricky

22 November 2008 | Hong Kong, Hong Kong

Hoi Allemaal,

Als jullie dit lezen zijn wij intussen al in Nieuw Zeeland. Maar eerst dus nog Hong Kong!
Nadat we afscheid hadden genomen van de uitzwaaiers (foto) zijn we aan een vliegtocht van 11 uur begonnen. Wel een beetje vreemd. Om 13.15 vertrokken we. Snel een maaltijd wegwerken en om 16.00 ging het licht uit, maar je bent natuurlijk niet moe. Dan kwamn pas toen we geland waren en een nieuwe dag aangebroken.
In HongKong hadden we een kamer in een hotel, maar natuurlijk ook eeen aantal uren door HongKong gedwaald. Heerlijk weer, zon en ongeveer 25 graden. Letterlijk hoogtepunt: met een treinje naar het hoogste punt (The Peak)en de overtocht naar HonkKong island met de oude Star Ferry.
Wat valt op aan HongKong>
- Op straat ligt geen enkel stukje vuilk.
- Men spreekt nauwelijks Engels
- Je staat in de metro natuurlijk op voor een ouder iemand
- In het centrum lopen velen met een moindkapje wegens de vervuiling door (dubbeldeks)bussen
- Leuk: Dubbeldeks trams
Om 21.20 dezelfde dag weer verder naar Auckland (Zie het vervolg)

• 22 November 2008 - 08:33

Leonie:

De kop is er af dus! Nu kan de reis echt beginnen. Liefs uit besneeuwd Nederland!
    Leonie