Van Walhalla naar Melbourne - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van josenricky - WaarBenJij.nu Van Walhalla naar Melbourne - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van josenricky - WaarBenJij.nu

Van Walhalla naar Melbourne

09 December 2012 | Australië, Apollo Bay

Van Walhalla naar Melbourne Sinds ons laatste verhaal hebben we een rit gemaakt langs de zuidoostpunt van Australie. Ook dit gebied is enorm bosrijk en met niet al te veel toeristen. Het weer was de laatste dagen nogal heftig. Het leek wel een stormdepressie die langskwam. Het dieptepunt was 8 graden en een enorm harde wind. Wel erg leuk om dan langs de kust te rijden en foto's te kunnen maken van al dat natuurgeweld. De bossen die we onderweg zien zijn voor een groot deel zwartgeblakerd vanwege bosbranden die hier nogal eens voor schijnen te komen. Gelukkig is het weer nu behoorlijk opgeknapt, ongeveer 23 graden  en het lijkt zaterdag in Melbourne 37 graden te gaan worden. Lijkt weer iets te warm. Nu in (het) Walhalla, een oud goudmijnstadje wat nu een soort museum is. We logeren in het Walhalla Star hotel (jaja). We zijn met nog 2 anderen de enige gasten van het dorp dat 21 inwoners heeft. Lekker rustig. In Walhalla even de internetverbinding geprobeerd, maar die heeft een snelheid die hoort bij de rest van het dorp volgens de eigenaar, dus dat schiet niet op. De eerste dag het dorp verkend, toch 8 km lopen en s'avonds gegeten bij Wally's pub. Zoals bijna altijd bestel je je drankje en maaltijd aan de bar. Wel gelijk afrekenen graag, je krijgt een nummer mee, ook al ben je de enige gast. Voordeel: er komt niemand vragen of je nog meer wilt drinken, moet je zelf aan de bar regelen, ook is fooi geven niet echt de bedoeling. Tweede dag in Walhalla worden we door de eigenaar van het hotel naar het beginpunt van een schitterende wandeling gebracht. We krijgen nog wat tips mee hoe we het beste slangen kun vermijden, want hier zit type 2 en type 8. Gelukkig geen slang gezien, wel prachtige vogels. Volgens de folder heeft het hotel geen tv en als je de footy wil zien kun je dus maar beter niet komen.... Daarom nu het vervolg vanuit Melbourne Wat een verschil met de rust van de afgelopen week! In de bruisende stad Melbourne. Wel een beetje warm met 37 graden, het is ook nooit goed. Toch is het wel aangenaam omdat het niet zo vochtig is. De eerste dag wat door de mooie parken gewandeld en s' avonds gegeten op een terras aan de rivier de Yarra. De tweede dag in  Melbourne gelukkig een graad of 15 koeler met een lekker zonnetje. Wandeling gemaakt via Albert park naar het strand van St. Kilda. Morgen beginnen we aan de Great Ocean Road. We hebben daar onderweg nog 2 opdrachten die Han en Dorien 3 maanden geleden hebben verstopt. Benieuwd of we het kunnen vinden... We zijn nu twee weken onderweg, maar het lijkt al veel langer.
We lezen jullie reacties met veel plezier, dus blijf schrijven!

Jos en Ricky

• 09 December 2012 - 10:58

Tanja & Nick:

ha!
    Jullie komen in de buurt (alhoewel het nog 4,5 uur vliegen is hier vandaan)!
    Langs de ocean road hebben Inge en ik destijds koala's gespot. Hoop dat het niet te warm is anders wordt je echt hysterisch van het aantal vliegen. Maar inderdaad jullie zijn echte Hollanders, het weer is nooit goed! nick zegt altijd dat het tussen de 20-30 graden moet zijn voor mij omdat het anders niet goed is te warm of te koud haha. Veel plezier op het volgende stuk van de reis en tot over een dag of 11.
    xx

• 09 December 2012 - 16:20

Alfons:

Hallo Ricky en Jos. Weer bedankt voor het reisverslag. Veel plezier nog.

• 09 December 2012 - 17:18

Elmer:

Nou, ik téken voor 37 graden hoor. Ik vind het hier in winters en nat Holland veel te koud.
    Maar goed, ik begrijp dat jullie je slecht weer-deel in Australie inmiddels dus ook al hebt gehad. Het kan nu dus alleen nog maar beter (en warmer) worden.
    Groeten aan Tanja, overigens !!