Victoria - Reisverslag uit Gipsy Point, Australië van josenricky - WaarBenJij.nu Victoria - Reisverslag uit Gipsy Point, Australië van josenricky - WaarBenJij.nu

Victoria

03 December 2012 | Australië, Gipsy Point

We zijn inmiddels de staatsgrens overgestoken en zijn nu in Victoria. We hebben de klok dus een half uur teruggezet en het scheelt nu 9,5 uur met Nederland.
Onze reis verloopt prima. De laatste paar dagen in erg mooie B&B's doorgebracht met een erg hartelijke ontvangst. Net als die andere aardige Australiers.
Beste wijnadvies van de ober: Ga even naar de bottleshop hiernaast en neem je wijn dan mee. Je betaalt alleen een paar dollar voor het openmaken van de fles. Het gebied tussen Sydney en hier is prachtig en zekerniet saai. Glooiende heuvels veel bos en mooie stranden met heel wit zand.
Het weer is nog niet heel geweldig. Meestal bewolkt, af en toe wat zon. De eerste dagen was het heel warm en klam, maar nu 18 graden. Mag wel wat warmer.
Laatste nieuws: Kangaroes grazen in onze tuin.

• 03 December 2012 - 16:51

Leonie:

Dat is leuk zeg! Wat een bijzondere tuin!

groetjes,
    Leonie

• 04 December 2012 - 00:18

Jos En Ricky:

Gisteren nog een beetje fris, vandaag is het prachtig weer. De verschillen in het weer zijn hier per dag heel groot. Vandaag maar rustig genieten op ons grote terras, terwijl we lezen over sneeuw in Nederland. Tsja.........

• 04 December 2012 - 08:56

Dkoppelman:

wAt fijn om weer iets te lezen van jullie.Leuk hoor die dieren in je tuin weer wat anders dan een poes.
    Goete reis verder en geniet maar ,hier gaat het goed.
    lieve groetjes ma.

• 04 December 2012 - 09:53

Marco Westhof:

Hoi Ricky en Jos,

leuk om te lezen hoe het jullie daar vergaat Down Under. Inderdaad gisteren sneeuw in Nederland, daarna overigens gewoon regen. 18 graden is voor hier best lekker hoor ;-) Heel veel plezier daar en voor morgen een fijne Sinterklaas !!!

Groeten Marco.

• 04 December 2012 - 12:21

Tanja & Nick:

G'day mates!

Leuk dat jullie de BYO hebben ontdekt: dat kan veel geld schelen in een restaurant! Helaas geldt dat alleen voor restaurants die geen alcohol licentie hebben :(. Jullie hebben al meer levende kangaroes gezien dan ik in 5 maanden! Wij hadden vandaag 38 graden, pff dan ben je dus gewoon blij dat je op je werk onder de airco zit, want die hebben wij thuis niet. Ik zou zeggen snel naar de warmte zodat jullie gewend zijn als jullie hier aankomen!

Tot gauw,
    xx

• 04 December 2012 - 22:37

Han En Dorien:

Ha Jos en Ricky,
    Wat leuk om jullie verhaaltjes te lezen, maar we krijgen wel acuut last van heimwee. Wij zijn alweer 3 maanden terug... En jullie hebben het meeste/mooiste nog voor de boeg. Mooie kangaroos in de tuin, bofkonten! Wij zagen vooral dode kangaroos langs de weg, met als enige uitzondering.... Kangaroo Island (maar daar gaan jullie ook nog volop genieten). Wel een beetje pech dat het weer niet zo best is, dan troffen wij het beter (25 graden in Sydney en toen was het net lente...). Hier is het ondertussen helaas echt winter (donker en nat), en toen ging onze CV-ketel ook nog stuk (brrrr), maar heeft Han al weer gerepareerd hoor!

Wennen jullie al een beetje aan het links rijden? Niet te hard rijden he, de boetes zijn erg hoog! Het mysterie van de Great Ocean Road komt langzaam dichterbij.....

Groetjes,
    Dorien en Han

• 07 December 2012 - 15:31

Fred:

Hoi Jos en Ricky,

Ziet er goed uit allemaal. Vandaag hier in Nederland weeralarm code oranje. Viel uiteindelijk wel mee maar alles is wel wit!!. Nog heel veel plezier toegewenst.
    En the winner is: PM