Kangaroo Island - Reisverslag uit Kangaroo Island, Australië van josenricky - WaarBenJij.nu Kangaroo Island - Reisverslag uit Kangaroo Island, Australië van josenricky - WaarBenJij.nu

Kangaroo Island

17 December 2012 | Australië, Kangaroo Island

G' day guys! How are YOU today?

Na een tijd langs de kust  een paar dagen in het binnenland naar een bergachtig gebied de Grampians. Zoals zo vaak in Australie vliegt de temperatuur naar boven de 35 graden, terwijl het een dag later weer rond 20 is. We hebben daar een leuk huisje aan een soort grasveldje met uitzicht op de bergen ertegenover. Het grasveld lijkt wel een dierentuin. s' morgens en s' avonds komen de kangaroes grazen. Vogels vliegen af en aan, vooral papegaai-achtigen. Er komt zelfs een viertal herten voorbij. Ook hier maken we mooie wandelingen, oa naar een centrum voor aboriginals, waar weer heel duidelijk wordt hoe zij zelfs kort geleden nog werden behandeld door de Europeanen. Vervolgens naar een plek ten zuidoosten van Adelaide aan de kust. Het landschap is nu heel anders. Geen bossen meer, maar enorm uitgestrekte velden met goudgeel graan. Het is nu oogsttijd. Huisje staat aan een soort lagune waar pelikanen in zwermen voorbijvliegen. Nadeel is wel dat het hier stikt van de vliegen. Ze steken niet maar wel irritant. Dan door naar Kangaroo Island. Onderweg weer een uitgestrekt en leeg gebied. We komen bijna geen dorpen of ander verkeer tegen. We hebben veel tijd, want de ferry gaat pas om 6 pm. Een langere stop plannen we in Victor Harbor, een plaats aan de kust waar een eiland voorligt dat met een causeway is verbonden met het vasteland. De causeway is een hele lange houten brug waar een paardentram overheen gaat. We komen ineens in een buiengebied terecht met flink wat wind en 12 graden. Beetje fris. Ferryovertocht gaat verder prima en we hebben een hotel dat uitkijkt over zee. Volgende morgen op het eland kijken we vanuit de kamer uit over de oceaan met blauwe lucht en in de verte het vasteland van Australie. Verder doorgereden naar het andere eind van het eiland. 150 km verder. Erg mooie wandeling gemaakt naar een afgelegen strandje. Morgen nog een dag op Kangaroo Island en dan naar Adelaide, waar we het eerste deel van de reis afsluiten. Dan vliegen we naar Perth waar we het natuurlijk geweldig vinden om Tanja en Nick weer te zien. Volgens Nick staat ons daar nog wel wat te wachten: ze hebben wat fun stuff voor ons geregeld, maar gelukkig ook relaxing time. We zijn heel benieuwd. Het echte kerstgevoel wil hier niet zo lukken. Waarschijnlijk is het niet zo logisch om kerst in de zomer te vieren. Ook op straat zie je maar af en toe een kerstversiering. Het zal over 1,5 week wel weer wennen worden. Hier is het licht van 6 uur smorgens tot 9 uur savonds. We zitten hier ver van de bewoonde wereld dus het internet is niet al te vlot. Foto's komen later.

No worries!

• 18 December 2012 - 00:13

Han En Dorien:

Ha Jos en Ricky,
    Leuk om weer jullie verslagen te lezen, jammer dat jullie wel het eerste bordje maar niet de boodschap hebben gevonden. Het zat onder het randje aan de achterkant vh bord. Maar als we die weerberichten van jullie lezen.... Het zal wel weggewaaid zijn :-)
    Leuk he die kangaroos. Gaan jullie ook nog even kijken bij Vivonne Bay (mooiste strand van Australie zeggen ze)?
    Genieten jullie een bettje van de lekkere Australische wijnen?

G'day! Han en Dorien

• 20 December 2012 - 12:44

Jasper En Anne:

Hallo, wat een leuk verhaal weer! Veel plezier bij Tanja & Nick!

• 21 December 2012 - 15:12

Marco En Marian:

Hoi Jos en Ricky,

zo te zien veel te doen en te zien. Ik hoop dat het straks niet te heet wordt bij Tanja en Nick ! Maar alles beter dan hier in ons kikkerlandje. Heel veel plezier nog en ik lees in de kerstvakantie wel weer het vervolg.

Groeten Marco.