Met de camper op pad - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van josenricky - WaarBenJij.nu Met de camper op pad - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van josenricky - WaarBenJij.nu

Met de camper op pad

30 Oktober 2014 | Australië, Airlie Beach

Vorige week vrijdag hebben we onze camper opgehaald en een klein stukje gereden naar Kuranda in de heuvels bij Cairns. Daar twee dagen gebleven. Alle toeristen komen naardat dorp met de treinen zijn eind van de middag weer weg. Dan gaat ook het dorp dicht. Toen we naar het dorp hadden gelopen en dorstig waren was er niets meer openom 15.30. Volgende dag met een hele lange kabelbaan boven het regenwoud gehangen. Heel leuk! Daarna hebben we een aantal dagen in de Atherton Tablelands doorgebracht. Een heel mooi heuvelacjtig gebied met nog erg veel tropische bossen en watervallen. Die zijn wel een meetje magertjes zo aan het eind van het droge seizoen. Daarna hadden we 3 campings waar de camper bijna op het strand stond. Een keer zijn we om 5.30opgestaan op de zon te zien opkomen. Heel bijzonder.Het stuk langs de kust naar het zuiden is wel saai. Bijna geen dorpen of steden en heel veel dor grasland en suikerriet.
We zijn nu in Airlie beach. Hiervandaan gaan we morgen een tocht maken langs de Whitsunday Islands. Schijnt erg bijzonder te zijn.
Wat ons ook erg opvalt is de enorme hoeveelheid dieren die we inmiddels hebben gezien ende kleuren van de natuur. S avonds is het wel heel erg donker met de maan als een halve cirkel aan de onderkant.
Tot volgende keer als er weer internet is.
groetjes van Jos en Ricky

• 30 Oktober 2014 - 08:40

Dick En Ina:

Hoi Jos en Ricky,
    Wat mooi daar. En als we die foto zien met de camper aan het water. Dan krijgen wij ook weer zin om met de camper op pad te gaan. De eerste keer zal wel weer zijn met het KCK-weekend.
    Heel veel plezier daar en geniet van jullie vakantie. En als je Tanja spreekt, doe haar dan onze hartelijke groeten.
    Dick en Ina

• 31 Oktober 2014 - 08:23

Yvonne En Rob:

Het noorden vonden wij erg mooi. Ook de eilandjes heel bijzonder. Jullie vermakn je, fijn. Die kustweg kan saai zijn ja. Ze hebben langs de weg stopplekken waar je gratis, meen ik een drankje of koffie en thee kon tappen. In ieder geval pitstops. Doe mijn tweede vaderland de groeten? Fijne dagen nog! Surfers Paradiso binnenkort? Geweldig. Have fun!