Vier dagen in het tropische regenwoud - Reisverslag uit Perth, Australië van josenricky - WaarBenJij.nu Vier dagen in het tropische regenwoud - Reisverslag uit Perth, Australië van josenricky - WaarBenJij.nu

Vier dagen in het tropische regenwoud

23 Oktober 2014 | Australië, Perth

Zondag nog een erg leukee dag bij Tanja en Nick. Eerst nog even naar de kartbaan waar Nick zijn wedstrijden rijdt en toen een hele mooie wandeling in een nationaal park met een beetje veel kangaroes.
s'avonds door naar Cairns aan de oostkust. Beetje erg korte nacht, omdat we om 4 uur in de ochtend aankwamen. Tijdverschil met Nederland is nu 8 uur later.
Heel vroeg dus doorgereden naar het noorden. Na de veerboot over de Daintree rivier ben je in het echte reg3nwoud. Wat een prachtig gebied is dit en zo rustig. Hier heel mooie wandelingen gemaakt en ook lekker oo een terrasje aan het (lege) strand gezeten.
Nu in Port Douglas. We hebbe hier een enorm luxe villa en vandaag hebben we een tocht naar het Great Barrier Reef gemaakt. 65 km uit de kust. Eerst in 1,5 uur daarheen. Gelukkig pilletje tegen de zeeziekte ingenomen.
Daar de prachtige onderwaterwereld kunnen bekijken ket enorm veel kleurrijke vissen en koraal.
morgen weer terg naar Cairns om de camper opte halen.
Groetjes!

• 24 Oktober 2014 - 05:50

Leonie:

Prachtig! Wat een mooi verslag . Als er zoveel golven zijn, kan je dan wel goed in het water kijken?
    Veel plezier verder!
    Groetjes,
    Leonie

• 26 Oktober 2014 - 09:29

Annemieke:

Hoi Jos en Ricky,

15 jaar geleden waren we ook in Cairns met de camper. We zijn toen met een ouderwetse trein naar het noorden gegaan, veel bochten en tunnels. Helaas geen tocht naar het Great Barrier Reef, het stormde, we waren er dan ook in juli en het was "winter". Ik weet nog dat wij naar het strand gingen en er tot verbazing van de Australiërs zelfs gingen zonnen.....................

wij hebben een paar dagen genoten in Oldenzaal, ook leuk.

Genieten maar, ik lees het wel.

Annemieke en Joop

• 28 Oktober 2014 - 10:27

Peter:

Hoi Ricky en Jos,
    Jullie vermaken je prima daar lees ik. Een hele andere wereld daar, het imposante regenwoud en zo'n geweldig koraalrif . Maken jullie ook onderwaterfoto's? Lijkt me erg mooi om te zien! Fijne reis en groeten,
    Peter